2016. január 10., vasárnap

Laptoptakaró + függönydíszek

Próbálom védeni valahogy a por ellen a műszaki cuccokat, amiket ritkábban használok, vagy amiket be lehet egy kicsit fedni, takargatni, ennek jegyében készült az itthoni, kevesebbszer bekapcsolt laptopra való horgolt takaró. Phildar fonalat használtam hozzá, nem kellett egészen egy-egy 50 grammos gombóc  a színekből. A rózsaszín maradék a rejtély kategória, nem maradt volna belőle egy cicafarknyi sem? Pedig ez látszik, a fonalas kosaramban legalábbis se híre, se hamva, de még csak a papírját sem tettem el, nagyon fura. 
A mintát Jan Eaton: A horgolás technikáinak enciklopédiája című könyvből választottam, 83. oldal, 'kör a négyzetben'. 3-as tűvel horgolva egy négyzet 8*8 cm, ezekből vízszintesen öt, függőlegesen három kellett.
A maradék felhasználásán gondolkodtam, aztán kitaláltam ezeket a fenti függönydíszeket, lelógatva a sima, egyszerű, fehér függönyről, egy horgolt láncszemekből álló zsinóron. Ez a kis körminta volt az egyik első apróság, amit csináltam, amikor tanultam horgolni, több fonalból is kipróbálva. A virágkerék nevet kapta a keresztségben a Szép kézimunkák című könyvben, 101. oldal.

2 megjegyzés:

  1. Sodás színharmóniája van a laptop takarónak, négyzetet horgolni pedig olyan pompás elfoglaltság❤️

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, te is szereted őket? Én sokszor, mint az életben mást is, eléggé földhöz ragadtan közelítem meg ezt is: a kis négyzetekben az a jó, hogy az ember viheti magával ide-oda az éppen futó munkáját és ki tudja használni az üresjáratokat a napban; ha várakoznia, ha utaznia kell, ezek mind-mind nagyon jó kis csent horgolós idők. :)

    VálaszTörlés